Bodystore!

 
Har klickat hem vitamin B12(vegan) från Bodystore.com
 
Jag tror att jag kommer att bli stammis där, för att de har ju allt och det mesta är ekologiskt, organiskt och vegansk! Vitaprana - The Green Choice, har även fler produkter som är veganska. Jag hade helt ärligt ingen aning om att kapslar är gjorda av gelatin, fy vad vidrigt! Jag är glad att jag hittade dessa med organiska veganska kapslar! 
 
Jag har på senaste tiden börjat känna mig lite konstig, vet inte riktigt vad det beror på. Men det känns som att det kan vara brist på B12, symptomen är ganska så lika. Men de flesta veganer tar B12 tillskott, då B12 annars bara finns i fisk, ägg, kött osv. Men, vegansk mjölk innehåller oftast B12. Men, ja.. ett tillskott skadar ju inte. Det som också är toppen med detta tillskott är att det är 1000µg (4000% av Rekommenderad daglig dos) per kapsel. Har läst lite delade meningar om just B12, men jag tänker iallafall käka detta(och killen) medans jag lär mig sakta och säkert om vitaminet B12! Det är så himla mycket att lära sig när man klivit in i den veganska världen. Men man blir mer kunnig för varje dag som går ;)
Kropp&Hälsa, Vanessa Victoria, Vegan | Vegan | |
Upp